31 juli 8.30 uur New Delhi India


Woord vooraf - Dit is het begin van mijn dagboek dat ik bijhield gedurende de reis Zanskar the hard way in augustus 2004 met HT Wandelreizen. Ik publiceer op deze site de belevenissen van Rick en mij. Uit de beschrijvingen zal blijken dat het een zware, maar toch schitterende reis was. Als ik het teruglees, besef ik dat afzien erbij hoort en dat je dit na afloop gewoon vergeet. De mooie herinneringen overheersen. Dat blijkt uit het feit dat we nu, 2 jaar later er een schep bovenop doen en de Nepal Traverse gaan doen.....

Wel 3 uur geslapen, gisteren om 12.00 uur vetrokken van Schiphol en om 23.00 uur local time aangekomen in India. Prima hotelkamer en even afgespoeld en proberen te slapen. Dat lukte niet. Ik had een droge zere keel, hoofdpijn, nekpijn en opeens heel veel verdriet om pa. Dat hij dit niet meer mee zal maken, kwam opeens hard binnen. Vandaag even het centrum in en aan het einde van de middag moeten we 16 uur de bus in. We hebben het 'doe effe normaal' poppetje aan mijn tas gehangen. Toen ik in het vliegtuig de radio aandeed, hoorde ik het requiem van Faure. Pa is bij me denk ik. Maar toch. Als tranen een trap konden vormen en herinneringen een brug, dan liep ik naar de hemel toe en haalde je terug.