6 augustus van Kanjar plateau naar Gumbah Nullah: Jurassic Parc

Vandaag in bewolking vertrokken, het was ongeveer 12 graden. Het landschap leek op Jurassic Parc: erg mooi en kaal. Onderweg herders tegengekomen met veel schapen en dzo's (zie foto).


Het werd steeds warmer, meer dan 20 graden. gelukkig bleef er sluierbewolking hangen, want ik was gisteren onwijs verbrand. Ik loop van ellende in het lang. Op de kampplek is geen schaduw te bekennen en nadat we om 13.15 aankwamen zijn we de tent ingedoken om te rusten.



De gezondheid is nog ok. Ik plas me alleen werkelijk helemaal leeg. Om het kwartier maar wel heel helder. Ik vind het prima zo. Geen oedeemoogjes enzo. We hoorden gisteren dat HT het vliegtuig uit Leh te vroeg heeft geboekt. Daarom moeten we ergens nog een dag inhalen :-(

Het is ongelooflijk dat het nu op 3950m 30 graden is. Dat hebben we nog niet meegemaakt. Wel belooft dit droge weer goeds voor de beklimming van de Kang La, omdat we nog steeds aan de 'moessonkant' van het gebergte lopen. Morgen naar het morenenkapm op 4200 m. Ik ben benieuwd.