22 augustus niet rennen naar de top!

Vandaag de laatste pas beklommen: Konmaru La van 5135 meter. De klim viel mee, maar het was wel beneden het vriespunt. De klim was eerst vrij steil, later vlak en toen geleidelijk omhoog. Op het laatste moment riep Niels: "Sneller dan Nawang zijn!" En dus trok ik een sprint met Nawang en Prem de kok. Dat moet je dus niet doen op die hoogte! Ik dacht dat ik aan de hartbewaking moest. Maar..toch nog redelijk snel aan de top (al om 8.45 uur!). Vervolgens steil afgedaald richting tea tent. Mooie vlinder gefotografeerd en blauwschapen gezien. Vervolgens nog verder afgedaald door een prachtig dal met roze/rode en turquoois kleurige bergen. Het gesteente schijnt zoveel koper te bevatten, dat het oxideert en groen wordt. Bij de tweede tea tent hebben we heerlijk sap gedronken, maar dat brak me op. Ik werd zo ziek in mijn maag, echt erg. Niets meer gewend, dat blijkt. Rond 15.00 uur arriveerden we in Sumdo. Een soort camping municipal. Bier bier en nog eens bier. Ik sta te wankelen nu ik dit schrijf. Maar ik drink normaal helemaal niet dus dit komt hard aan. Morgen nog drie uurtjes wandelen en dan is het gedaan.