17 augustus Snowleopard Footprint

Vroeg op vandaag, half 6. Om 7 uur gaan lopen. Het zou een korte dag worden, maar wel met veel doorwadingen. Dat klopte. We waren om 10 uur op de kampplek, tussen wat bosjes tussen hoge roodbruine rotsen. Even snel wat zaken uitgewassen, maar het is niet meer schoon te krijgen. De halo van gisteren duidde op regen. Die hebben we nu (13.00 uur) gehad, maar het bleef bij wat dikke druppels. De wind steekt op en ik hoop dat die de lucht weer schoon veegt, zodat het weer lekker wordt. Vanmorgen dus -tig keer door de rivier gegaan. Werkelijk ijskoud. Mijn voeten waren elke keer dood: geen gevoel er meer in. Op een gegeven moment zagen we de footprints van een sneeuwluipaard. Domme doos, heb er geen foto's van gemaakt (niemand!!!!) Nu liggen we in de tent. Rick slaapt natuurlijk en ik hoop op lunch. Ik heb namelijk best trek. Ik hoop dat we morgen weer in een ander landschap komen, want ik heb die canyons nu wel gezien. We wijken af van de route zoals deze is beschreven, dus het is een verrassing waar we heen gaan en waar we nu staan. Ik denk Kuma Sumdo, maar datr weet ik niet zeker.