18 augustus naar Ruberung La BC

Vandaag zijn we om 7.30 gaan lopen richting Ruberung La base camp. Het zou een lange dag worden, maar dat viel mee. Om 13.00 uur waren we op een prachtige plek in een grote vallei. We volgden vandaag de loop van de rivier. Ik kan geen keien meer zien. Zowel ik als Rick hebben allebei last van onze enkels (ooit een paar enkelbanden verloren). Het weer was goed, ongeveer 25 graden. Tijdens de tocht werd de vallei steeds ruimer; van canyon achtig naar brede panorama's. Nu staan we op een fantastische kampeerplek. Vrijwel geen water te bekennen. Vandaag hebben we blauwschaapschedels gevonden en hebben we weer voetsporen van een sneeuwluipaard gezien. Maar we hebben ook levende blauwschapen gezien. Rick heeft ze van dichtbij proberen te benaderen. Met succes: ze staan mooi op de foto. Uiteindelijk vielen de loopuren mee omdat vooral aan het begin het pad wat gerestaureerd was. Boevendien viel de hoogte van de rivier mee; we konden alles met de schoenen aan overspringen. Ik vond het wel best. Mijn rechtervoet doet zeer. Het lijkt een soort winterteen en ik heb een blessure (?) van het rivier doorwaden. Als er even een wolkje is, is het hier direct 10 graden kouder. Ongelooflijk. Oh oh wat is het hier mooi....