8 augustus Morenenkamp: koud koud koud


Vandaag moesten we om 5.30 op omdat dan de rivier het laagst zou zijn. 's Morgens ontbijt met een taart en ons opmaken voor de oversteek. Rick ging drie keer door het ijskoude water om de spullen over te brengen. Dat was heldhaftig, des te meer omdat ik nog nooit zulk koud water in heb hoeven gaan. Werkelijk NIET normaal. Pas na een half uur voelde ik mijn tenen weer. Op de foto's is het echt belachelijk: in bikinibroek en met muts op. Toen nog ruim een uur gelopen naar het morenenkamp op 4050 meter. Dat schiet dus niet op, aangezien we morgen naar 4900 meter moeten. Mijn darmen borrelen als een gek. Voor de rest zijn we ok.

Vanmorgen hebben we geoefend met stijgijzers en gordels. We hebben aan touw gelopen en met de pickel geoefend. De vraag is of we het nodig hebben. Vanmiddag hebben we de drukzak getest. Rick durfde het aan om erin te gaan. Hij werd in 1,5 uur als het ware op 2000 meter gebracht en weer terug. Dapper hoor. Het werkt in elk geval. Morgen morenen lopen. Hopelijk voel ik me dan weer wat fitter.

Het is de trouwdag van pa en ma: ze zouden 32 jaar getrouwd zijn. Ik hoop dat het met ma een beetje gaat.