10 augustus Kang La la la

Om 3 uur op met een lijf als een zombie. Op een ei en wat pap aan de rit begonnen. In het donker, uitrusting aan en lopen maar. Ik had nog steeds last van mijn darmen. Lopen en lopen over de gletsjer, geleidelijk stijgend. Zon op komst. Erg mooi. Maar wel een uitputtingsslag. De pas was hoog omdat je pas op het laatst 200 meter moest stijgen. Ik was leeg, maar dan gaat de geest een rol spelen. Ik zou die berg krijgen. Knop om. Met pickel en crampons omhoog gegaan. Rick had het niet lekker en heeft toen maar een doos tutti frutti leeggegeten.

Bovenop moesten we aan touw naar beneden. We kozen voor een hoog kamp, omdat een groot deel van de groep volledig uitgeput was. Maar dat viel evengoed tegen. We moesten afdalen aan touw van 5450 meternaar 5000 meter. De sneeuw was pap en de gletjser erg gevaarlijk. Opeens was het 'floep!' en viel Peter in een gletsjerspleet. Volledig erin, dus moesten we hem er met man en macht uitkrijgen. Hij natuurlijk erg geschrokken (ik op het moment dat hij erin viel ook; hij liep achter mij). Vlak voor het donker werd waren we bij het kamp. Volledig kapot na 14 uur lopen.